Zdrowe przekąski- co wybrać?

przekąski zdrowe

Idealna sylwetka oraz nienaganne wyniki badań to cel, do której dąży wielu z nas. Niewątpliwie jednak w sklepach, a właściwie za każdym rogiem, nawet idąc ulicą, czekają na nas pokusy. Jak zatem wybrać zdrowe przekąski? Czy można je samodzielnie przygotować w domu? 

Przekąski zdrowe, które przygotujesz sam

Chrupki, czipsy, paluszki, a więc wszystko, co chrupie, jest uwielbiane. Niestety są to bardzo zgubne przekąski, ktoś prowadzą do nadwagi, a w skrajnych sytuacjach także do otyłości. Nic więc dziwnego, że zdrowe zamienniki, które możemy samodzielnie przygotować we własnym domu, cieszą się ogromną popularnością i uznaniem wśród szerokiego grona odbiorców. Zdrowe, pyszne przekąski to pieczone w piekarniku warzywa. Marchewka, ziemniak czy burak, które zostaną pokrojone na bardzo cienkie plastry, upieczone na papierze z odrobiną oliwy z oliwek to niezwykle zdrowa przekąska, która zastąpi nam sztuczne, tłuste i niezwykle niezdrowe chipsy. Takie przekąski, oprócz tego, że pozwolą nam cieszyć się chrupaniem przy ulubionym filmie czy serialu, to dodatkowo przyniosą dla naszego organizmu wiele cennych składników odżywczych i minerałów. 

Zdrowe słodkie przekąski, które możesz kupić w sklepie 

W dzisiejszych czasach coraz silniej promuje się zdrowy tryb życia oraz wartościowe, naturalne jedzenie pozbawione cukru i nadmiernej ilości tłuszczu. Nic więc dziwnego, że bardzo często na sklepowych półkach możemy napotkać zdrowe słodkie przekąski, które w swoim składzie zamiast cukru posiadają erytrol, stewie, czy inne słodkie zamienniki. Jest to doskonały, szybki sposób, po który możemy sięgnąć, kiedy odczuwamy ogromną ochotę na batonika, a nie mamy czasu ani możliwości, by przygotować coś samodzielnie.

zdrowe słodkie przekąski

Zdrowe, czyli naturalne i nieprzetworzone

Czym są zdrowe przekąski? Co wybierać, gdy mamy ochotę zjeść coś pomiędzy posiłkami? Zdecydowanie warto postawić na owoce oraz bakalie. Jest to zdrowa, nieprzetworzona żywność, która z całą pewnością będzie lepszym rozwiązaniem niż żelki, cukierki, ciastka bądź inne przetworzone przysmaki. Zdrowe będą:

  • migdały,
  • orzechy laskowe,
  • orzechy włoskie,
  • orzechy nerkowca,
  • orzechy brazylijskie,
  • ziarna słonecznika,
  • pistacje

i inne. Warto jednak wspomnieć, że w przypadku bakalii, należy zachować umiar, a ich zjedzenie powinno ograniczyć się do kilku, maksymalnie kilkunastu sztuk. Nadmierne spożycie nie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ pomimo wielu wartości odżywczych, bakalie posiadają dużo kalorii.

Zdrowe przekąski to klucz, by czerpać radość z życia, a jednocześnie dbać o swoje zdrowie oraz piękny wygląd każdego dnia.